فهرست بستن

گزارش برگزاری روز جهانی نجوم شهر یزد 1398

هر ساله، انجمن‌های نجوم در سرتاسر دنیا، یک روز بین ۲۰ فروردین الی ۲۰ اردیبهشت (۱۵ می تا ۱۵ آوریل) را با توجه به وضعیت رصد ماه در آسمان، به عنوان روز نجوم معرفی می‌کنند. در این روز منجمین به صورت داوطلبانه با برپایی جشنواره و نمایشگاه‌های نجومی و برگزاری رصدهای عمومی، اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان را با نجوم، فضا و موضوعات مربوط به آن آشنا می‌کنند.

در شهر جهانی یزد، نمایشگاه روز نجوم در گذر فرهنگ و هنر (کوچه مازاری‌ها) شامل ۲۵ غرفه‌ی نجومی در ۲۹ فروردین برگزار شد. این غرفه‌ها شامل آشنایی با فناوری سفر به فضا، کیهان‌شناسی، نسبیت و گرانش، علم نجوم در قرآن، منظومه شمسی، پخش کلیپ‌های نجومی، نمایشگاه عکس‌های نجومی، یوفو و حیات در کیهان، آلودگی نوری، نقاشی و سرگرمی‌های نجومی برای کودکان، مسابقه نجومی، جهت‌یابی، فروش محصولات و خوراکی‌های نجومی، حضور فعال مدارس معتبر استان، حضور گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی و… بوده است.
بیش از ۷۰ منجم آماتور در اجرای این برنامه و بزرگ‌داشت این رویداد جهانی نقش داشتند، تشکر ویژه از آن‌ها و همیاری نهاد‌ها و مسئولین و مردم عزیز که به این برنامه گرما بخشیدند.

گزارش این روز در رسانه ها

  1. آسمان شب ایران
  2. خبرگزاری برنا
  3. شهرداری یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *