فهرست بستن

گزارش برگزاری برنامه نمایش و بررسی فیلم نخستین انسان

موسسه نجوم آسمان شب کویر یزد در راستای نمایش بهترین فیلم‌ها و مستند‌های روز دنیا در حوزه نجوم و فضا اقدام به نمایش و بررسی فیلم First Man کرد.

این برنامه در ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن آمفی تاتر اداره ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد. برنامه با پخش قرآن در ساعت ۱۸:۴۵ آغاز شد. در ابتدای برنامه آقای سراستاد، رییس هیات مدیره موسسه آسمان شب کویر یزد به حضار خوش‌آمد گفتند و ترتیب برنامه‌ها را اعلام کردند.

سپس فیلم «نخستین انسان» که داستان واقعی برنامه فضایی آپولو و تلاش‌های ناسا در دهه ۶۰ برای فرستادن اولین انسان بر روی کره ماه را به تصویر می‌کشد، به مدت دو ساعت و ده دقیقه نمایش داده شد.


بعد از نمایش فیلم، مهمان و سخنران ویژه این برنامه، جناب آقای علیرضا غفاریان، کارشناس واحد هنرهای تصویری و سینمایی حوزه هنری استان یزد به تحلیل و بررسی سینمایی این فیلم پرداختند و در مورد جنبه‌های مختلف فیلم اعم از نقاط ضعف و قوت فیلم، موسیقی و بازی بازیگران، چرایی ساخت چنین فیلم‌هایی، حواشی و سوال‌هایی که در مورد سفر به ماه در فیلم وجود دارد و تصویرسازی مفهومی و زیبای پرتاب موشک دراین فیلم و… توضیحاتی ارائه دادند.

سپس آقای فتوحی به بیان بعضی از نکات تکمیلی و علمی فیلم همچون کتابی که فیلم از روی آن ساخته شده، نکته علمی ساخت موسیقی فیلم، پروژه هواپیماهای X، اصطلاحات EVA وLLRV، نحوه عملکرد مراحل موشک سه مرحله‌ای Saturn V و مسیر رفت و برگشت آپولو از زمین به ماه، ماموریت‌های فضایی دیگر به ماه، اطلاعات تکمیلی در مورد شخصیت‌های اصلی و فرعی فیلم، معرفی شخصیت‌های کلیدی برنامه آپولو که کمتر شناخته‌شده هستند، ایران در زمان آپولو۱۱ و سفر فضانوردان این ماموریت به ایران و… پرداختند.

این برنامه در ساعت ۲۲:۱۵ خاتمه یافت. با تشکر از همه عزیزانی که ما را در اجرای این برنامه یاری کردند.

اسلاید بررسی فیلم نخستین انسان

کلیپ‌های تکمیلی اسلاید:

چرا جعل کردن فرود روی ماه در استودیو سخت تر از سفر به ماه است؟!


لینک‌های مفید و تکمیلی فیلم First Man و برنامه آپولو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *