فهرست بستن

ساعتی برای زمین

زمین تنها نقطه ای در فاصله 50 سال نوری از آن است که میدانیم قطعا حیات هوشمند و پیشرفته در آن زندگی میکند. این سیاره اکوسیستم مناسبی برای زندگی تمام جاندران ایجاد نموده است اما این روزها حالش خوب نیست.

کره زمین، مهد تمدن بشری

انسان یکی از عجیب ترین موجودات زمین است که با سبک زندگی متفاوت خود نسبت به سایر موجودات چالش های عجیبی را برای تمام ساکنان این کره خاکی ایجادکرده است. امروزه با حجم عظیم زباله تولید شده، پدیده گاز گلخانه ای،تغیرات اقلیمی و هزاران فاجعه دیگر ما انسان ها نیازمند آگاهی و تغیر در سبک زندگی خود هستیم

زنگ‌ خطر برای ادامه حیات زمین به صدا درآمد

یکی از حرکت های نمادین جهانی در این راستا ساعت زمین است که برای اولین بار در سال 2007 توسط 2/2 میلیون نفر از مردم سیدنی اتفاق افتاد که به صورت هماهنگ اقدام به خاموش کردن چراغ های غیرضروری خانه و محل کار خود کردند . این حرکت باعث همراهی مردم سراسر جهان شد که با سازماندهی صندوق جهانی طبیعت هرساله در اخرین شنبه ماه مارس از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت هر کشور انجام میشود تا یکبار دیگر ضرورت مصرف درست انرژی را به خود و دیگران یادآوری کنیم.

خاموشی المان های شهر سیدنی در سال 2007

امروزه در دنیا صدها میلیون نفر از مردم کشورهای مختلف در این روز دست دوستی به زمین میدهند و با خاموش کردن چراغ های خود به عنوان مهمانان زمین ساعتی را نیز به این میزبان مهربان اختصاص میدهند. در سال های گذشته بیش از 18 هزار نماد شهری در جهان برای همراهی با این حرکت نمادین خاموش شد .

و اما همراهی مردم ایران با ساعت زمین برای اولین بار در سال 90 با خاموش شدن چراغ های برج میلاد اتفاق افتاد و در سال های بعد تعدادی دیگر از شهرهای ایران و از سال ٩٦ نيز يزد به اين رويداد پيوست.

ساعت زمین در یزد با خاموش کردن چراغ های میدان تاریخی امیرچخماق همراه بود

امید است که ساعت زمین در ایران با خارج شدن از حالتی صرفا نمادین و آموزش و آگاهی مردم به حرکتی فراگیر تبدیل شود. برای اطلاعات بیشتر و اخبار این رویداد میتوانید به وب سایت رسمی ساعت زمین www.earthhour.org مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *