فهرست بستن

گرامیداشت هفته فضا در یزد برگزار شد

موسسه نجوم آسمان شب کویر با همکاری و میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گرامیداشت هفته جهانی فضا را برگزار کرد.

در این برنامه محمدرضا پاکدل، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضمن خوشامدگویی، از لزوم فعالیت بیشتر دربه کارگیری ابتکارات و نوآوری های حوزه فضایی توسط جوانان به خصوص جوانان یزدی تاکید و گفت: عرصه فضا، عرصه آینده است و با تبریک هفته جهانی فضا، به لزوم برگزاری هرچه بهتر تر برنامه های این هفته در استان اشاره نمود. وی همچنین در سخنرانی خود، اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فضایی را تشریح کرد.

سرکار خانم فاطمه دانش، مدیرکل امور بانوان استانداری یزد نیز در این جلسه، ضمن ابراز خوشنودی از فعالیت سازمان های مردم نهاد در این حوزه گفت: برگزاری چنین برنامه ها و جلساتی میتواند به ایجاد انگیزه و علاقه در قشر جوان منجر شود و مسئولین باید از آن حمایت کنند.

در ادامه احمد سراستاد، رئیس هیات مدیره موسسه نجوم، با تبریک هفته فضا، هدف از برگزاری این برنامه را جلب توجه جوانان به حوزه فضا و علوم فضایی عنوان نمود.

سپس، آقای محمد دهقانی زاده به ارائه سخنرانی با عنوان “چرا هفته فضا..!!!؟؟؟” پرداخت و در مورد علت نامگذاری این هفته و تاریخچه آن در جهان صحبت نمود.

همچنین، آقای احمد سراستاد به بررسی گذشته و آینده اکتشافات فضایی و به نقش استارتاپ ها در آینده سفرهای فضا اشاره کرد.

سخنران سوم این برنامه، خانم فاطمه دهقانی زاده، از نقش و جایگاه زنان در علم نجوم و فضا و تاثیر این قشر بر جامعه علمی صحبت کرد.

سخنرانی پایانی نیز با موضوع “دستاوردهای فضایی در زندگی روزمره” به ارائه جذاب محمد ایمان فتوحی اختصاص داشت که در مورد دستاوردهای علوم فضایی و تغییراتی که در زندگی ما ایجاد کرده،صحبت نمود.

[foogallery id=”12607″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *