فهرست بستن

پخش فیلم سالیوت 7 به مناسبت هفته جهانی فضا

موسسه نجوم آسمان شب کویر با همکاری باشگاه فیلم مفید حوزه هنری استان یزد به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه نمایش فیلم «سالیوت-۷» را همراه با بررسی سینمایی و علمی در شهر جهانی یزد برگزار کرد. گفتنی است این برنامه یکی از چهار برنامه‌ی این موسسه در هفته جهانی فضا بود.

این برنامه در ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن حوزه هنری استان یزد برگزار شد، برنامه در ساعت ۱۸ آغاز شد. در ابتدا آقای احمد سراستاد، رییس هیئت مدیره موسسه به حضار خوش‌آمد گفتند و ضمن عرض تبریک هفته جهانی فضا در مورد مناسبت این هفته و جایگاه فضا در زندگی انسان توضیحاتی ارائه دادند.

سپس آقای علیرضا غفاریان، کارشناس واحد هنرهای تصویری و سینمایی حوزه هنری ضمن عرض خوش‌آمد حضار را دعوت به تماشای فیلم کردند.

این فیلم درباره ماموریت مهم و پرمخاطره دو فضانورد روس به مقصد ایستگاه فضایی «سالیوت-۷» است که در تابستان سال ۱۹۸۵ انجام گرفت. هنگامی که ارتباط مرکز کنترل زمینی با ایستگاه فضایی اتحاد جماهیر شوروی «سالیوت-۷» به طور ناگهانی متوقف شد، برای جلوگیری از سقوط ایستگاه در منطقه مسکونی که می‌توانست منجر به فاجعه بشری و آبروریزی اتحاد جماهیر شوروی ‌شود، دو فضانورد باتجربه با «سایوز تی-۱۳» عازم فضا شدند. بسیاری از کارشناسان تاریخ فضانوردی ماموریت نجات سالیوت-۷ را خطرناک‌ترین و غیرممکن‌ترین ماموریت فضایی تاریخ می‌دانند.

بعد از تماشای فیلم که با استقبال مخاطبین همراه بود، حضار به ارائه نظرات خود در مورد فیلم پرداختند، در ادامه کارشناسان برنامه آقای سید مهدی مرعشی، نویسنده، کارگردان و مدرس سینما به عنوان کارشناس سینمایی و آقای محمد ایمان فتوحی، منجم آماتور به عنوان کارشناس علمی با اجرای مجری برنامه، آقای غفاریان به تحلیل و بررسی سینمایی، تاریخی و علمی فیلم پرداختند.

سپس به سوالات سینمایی و علمی افراد در مورد فیلم پاسخ داده شد. این برنامه در ساعت ۲۱:۱۵ با ثبت عکس گروهی افراد و پذیرایی خاتمه یافت. با تشکر از همه عزیزانی که ما را در اجرای این برنامه یاری کردند.

فایل صوتی برنامه

اسلاید بررسی فیلم سالیوت-۷

نگاهی تاریخی و علمی به فیلم سالیوت-۷

کلیپ‌ها:

معرفی قسمت‌های مختلف موشک سایوز

Escaping Earth with Morgan Freeman

#هفته_جهانی_فضا
#WSW2019
#Salyut7
@yazdsky
@mofidfilmyaz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *